
Bedrijven
Wilt u uw medewerkers, hun carrière of hun professionele ervaring ontwikkelen?
Professionneel coaching
Gefeliciteerd, coaching is een van de meest effectieve manieren
om potentieel te ontsluiten en oplossingen en manieren te vinden
waarmee u of uw collega’s de prestaties kunnen optimaliseren,
persoonlijke ontwikkeling, balans en welzijn.
Hoe kan coaching een waardevol ontwikkelingsinstrument zijn?
-
Om professionals te ondersteunen bij gedragsproblemen,
gemoedstoestand of emotie kunnen de prestaties schaden,
-
Om een verandering in de managementaanpak te bewerkstelligen,
-
Om de ontwikkeling van de uitbreidingsvoorbereiding te helpen versnellen
van de rol of een transitie,
-
Om nieuwe leiders, managers, enz. te integreren.
Professionele coaching kan ruimte bieden om nieuwe manieren van werken te verkennen,
ontdek verschillende opties, maximaliseer middelen, verwijder obstakels
en een manier vinden om de gewenste staat te bereiken.
ACT DIFFERENLTY coaching leidt je naar nieuw gedrag
met respect voor uw identiteit en uw doelstellingen.
Coaching individuel en entreprise
Wat kun je verwachten van een corporate coachingstraject?
1
MATCHING
Deze ontmoeting met de coach, sponsor (manager, HR of coachee) is een voorbereidend gesprek om de “coachingbehoeften” te begrijpen en hierop af te stemmen. Het doel is in de eerste plaats om te zorgen voor de beste aanpak en middelen om aan de “coachingsbehoeften” te voldoen. Deze discussie stelt beide partijen in staat het succes van de missie te verzekeren en de contractuele elementen te onderzoeken.
3
DE TRIPARTIET
Streeft ernaar om de coachingdoelstellingen af te stemmen op de lijnmanager (en/of HR). Tijdens dit gesprek kunnen de coachee en de coach de mening van de manager (en/of HR) verkrijgen en bepalen hoe deze in het coachingsproces kunnen worden geïntegreerd. Het tripartiete overleg is ook een manier om de betrokkenheid van de lijnmanager te behouden, die een sleutelelement zal zijn in de ondersteuning van de ontwikkeling tijdens en na het coachingstraject. Aan het einde van het coachingstraject zal een soortgelijke bijeenkomst (gericht op uitwisseling van resultaten / learnings / veranderingen tijdens de coaching en op de mogelijke behoefte aan ondersteuning voor de toekomst) worden georganiseerd.
5
COACHINGSESSIES
De sessies van een uur vinden idealiter elke 2 tot 3 weken plaats, gedurende maximaal 6 maanden. Ze kunnen georganiseerd worden via Skype, op het kantoor van de coachee of coach, op een andere tussen coach en coachee overeengekomen locatie. Logistieke aspecten komen aan bod om het maximale uit de ervaring te halen. Elke sessie zal zich richten op verduidelijking, verkenning, opties, acties en taken om ervoor te zorgen dat er vooruitgang wordt geboekt. Het einde van het coachingstraject zal gericht zijn op reflecties, ontwikkelingen en commitment aan wat verankerd moet worden om de duurzaamheid van de verandering te waarborgen. Indien verlenging van de reis noodzakelijk is, dient met de sponsor een periode van maximaal 2 tot 3 maanden te worden overeengekomen.
2
SCHEIKUNDE
Na het sluiten van het contract wordt als kick-off meeting een bijeenkomst georganiseerd met de coachee en de coach om de coachingdoelstellingen te bepalen. Het doel is om een zo specifiek mogelijk doel te bereiken. Tijdens dit gesprek kunnen de coach en de coachee zich ook vastleggen op welke manier zij willen samenwerken om een effectief coachingstraject te garanderen.
4
OBSERVATIE EN FEEDBACK 360
Deze stap is 'optioneel'. De coach kan een reeks observaties en interviews uitvoeren en zo de mening van belangrijke stakeholders/collega's/peers verkrijgen over wat zij beschouwen als sterke punten en ontwikkelingsmogelijkheden voor de coachee. Dit kan nuttig zijn voor het verkrijgen van meer duidelijkheid en gerichter werken. De coach deelt het rapport met de coachee en beslist of er elementen in de coaching geïntegreerd moeten worden. Dit deel van het werk wordt niet gedeeld met de sponsor (manager, HR, etc.)

Groep coaching
Groepscoaching is een versneller van leren en ontwikkeling.
De groep biedt aan een gegeven situatie of thema haar visie, haar ervaring,
zijn referentiekader.
Waarom in groep en niet individueel?
De ervaren coach maakt gebruik van de aanwezige dynamiek binnen de groep.
Het coachingproces opent de reflectie van elke deelnemer op zijn visie
van zichzelf, van anderen en van de wereld en om dat van anderen te ervaren, wat biedt
een enorme bron van mogelijkheden.
Zo kan iedereen op basis van zijn persoonlijke keuzes maken
van hun behoeften en hun identiteit.
Door het creëren van gezond verstand en steun binnen de groep,
probleemoplossende coachingstechnieken gaan de deelnemers aan het plan werken
van persoonlijke actie ondersteund door follow-up met een peer, de groep en de coach.
Door onszelf in een bredere context te zien en te begrijpen, kan iedereen dat doen
om je geschiedenis te herschrijven, om nieuwe manieren van handelen te vinden, om te experimenteren
en meer betekenis geven.
Typisch verloop van een sessie
Les sessions de groupe coaching se déroulent en groupes généralement constitués
de 6 à 8 personnes qui se réunissent sur une période de 6 mois à 1 an, à raison d’une demi-journée
par mois. Ce format peut varier en fonction de la demande et de l’objectif du groupe.
A noter que les sujets traités sont apportés par le groupe en fonction de leurs problématiques
ou challenges.
Team coaching
Het doel is om een teamdynamiek te vinden die alle inspanningen mogelijk maakt
convergeren naar gemeenschappelijke en gerichte doelstellingen.
Door coaching kunnen de respectieve talenten van elke persoon naar voren komen om het team vooruit te helpen.
Het stelt je ook in staat om diepgaand te werken en moeilijke onderwerpen aan te pakken.
of waar we niet op ingaan.
Hoe werkt het?
Het gaat om een gemeenschappelijke reflectie over een thema waarbij iedereen betrokken is
teamleden en hun manager.
Met deze laatste bepaalt de coach de strategie om een bepaald doel te bereiken.
De coach neemt de tijd om elk lid individueel te ontmoeten
om de motivaties en verwachtingen rond het thema te begrijpen
en/of het gedefinieerde doel. Met deze elementen kan de coach eventuele problemen aanpakken
bronnen van conflicten die soms operationele problemen veroorzaken.
Duidelijkheid, relaties, rollen en verantwoordelijkheden zijn veel voorkomende thema’s